Onze mega toersistentoer!!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lony Steijn - WaarBenJij.nu Onze mega toersistentoer!!!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lony Steijn - WaarBenJij.nu

Onze mega toersistentoer!!!!

Door: Lony

Blijf op de hoogte en volg Lony

30 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Toen we hier in Chang Mai aankwamen hadden we een deal gesloten en daar zat deze tour ook bij.
Eigenlijk waren we te moe, we willen natuurlijk ook weer meer doen dan dat we tijd hebben!!!
Voor deze tour moesten we om 7.00 uur klaar staan en werden we opgehaald door een minibusje.
Emilie vind mij zowiezo al een megatoerist met m'n bril met zonnebrilklepjes, dus dat kan dan wel bij deze tour!!!
Eerst gingen we naar de hotspring. We hadden onze badpakken al aangetrokken.Toen we daar aan kwamen was er slechts 1 grote spuitende warme fontein!! En nog een paar poeliebadjes. Ennn zwemmen is er natuurlijk niet bij als het water 90 graden is!!
Ja hier hadden ze mij echt niet voor uit bed hoeven halen!!!
Ze verkochten er eieren in een mandje die kon je dan in dat poeliebadje laten koken!! Ze proberen hier ook overal geld van te maken ook. maar ja geef ze eens ongelijk!
Laatst kwam er een vrouwtje naar ons toe met levende vogeltjes in mandjes. Als we betaalden mochten we ze vrij laten en dat zou dan " geluk brengen"!! Voor die vogeltjes in ieder geval wel. Nu ben ik wel bijgelovig maar als m'n geluk daar van af moet hangen!!
Na 30 min exact weer in het busje. Ik had even het gevoel dat ik met n FOX on tour onderweg was.

Ik voelde me al niet erg lekker. Nu ben ik niet zo gauw doodmoe te krijgen. Zeker niet als ik het leuk vind. Maar nu was ik moe!!! Ik voelde me steeds beroerder.
Maar je wat wil je ook na n aantal dagen bijna niet geslapen te hebben.
De spierpijn nog in je benen van het klimmen.
Oververhit en onderkoeld te zijn geweest.
Plus gisteren de hele dag spicy thais eten te hebben gegeten.
En vandaag 3 uur lang heel hard door bochten te sjezen.
Alle ingredienten tesamen voor een zeer zware coctail!!!! Ik was kotsmisselijk en had t gevoel dat er een vrachrwagen over me heen was gewalst!!!!
We moesten uitstappen want we gingen de witte tempel bezichtigen. Ik dacht ik geloof dat ik m'n tax qua opnemingsvermogen bereikt heb!!!
Ik ben tempel moe!!!
Toch maar uitgestapt en na een tijdje rond te hebben gelopen was ik weer een beetje opgekikkert en vond ik die witte tempel met allemaal ingelegde spiegeltjes waarempel toch nog prachtig!!!!! Hij schitterde van alle kanten.
Na 30 min exact moesten we weer door. Eerst naar de grensovergang tussen Birma en Thailand, daar zagen we ze allemaal lopend de grens over gaan..daarna naar de Mae Khong rivier dat is de 3e langste rivier van de wereld.Daar was ook het 3 landenpunt. Birma, Laos, Thailand. Natuurlijk een bijzonder punt. We gingen er varen en zetten voet op de bodem van Laos. Ik heb er buiten souvenirs stalletjes met allerlei prullaria niets gezien!! daarna zijn we nog naar de long necks geweest. Was wel heel bijzonder!! Maar ook daar weer stalletjes met souvenirs en prullaria.
Ik ben prullariamoe!!!
Ik ben tempelmoe!!!
Ik ben aan vakantie toe!!!! Dus geen toeristentoer meer.
Daarna scheurden we weer terug naar Chang-Mai 3,5 uur rijden!!!
Vanavond om 9 uur vliegen we naar phuket in het zuiden. We komen daar rond 12 uur aan en hebben er voor 1 nacht een hotel geboekt. daarna willen we een leuk eilandje zoeken. Ik weet niet hoe het daar is. het kan zijn dat jullie een paar dagen niets horen!!! Maaaaaaar wij doen voorzichtig!!!
Hoe is het in ons kikkerlandje???? Gaat het vriezen????
Nou hier doooit het in ieder geval!!
heel veel lieve groetjes van ons.
Cheng Chang. Lony.

  • 30 Januari 2012 - 07:24

    Wim V V:

    Hoe krijgen ze zo'n tempel of wat het heet zo uitgedost. Mooie foto's.
    Wat doen jullie veel af zeg. Niet raar dat je op een gegeven moment moe bent en aan je tax zit.
    Geniet nog in het zuiden van Thailand en probeer nog wat te luieren daar op z'n tijd.
    Hier wordt het de komende dagen echt winter met tot - 10 gr.C of meer zijn de voorspellingen.

  • 30 Januari 2012 - 08:26

    Tineke Jansen:

    lieve Lony,

    Even dacht ik bij het lezen, ze gaat toch niet ziek worden ? Maar gelukkig, ben je weer wat hersteld. Niet gek hoor dat je moe bent en je geest verzadigd is van alles wat jullie meemaken. Wat maken jullie ongelofelijk veel mee maar ook wat doen jullie veel. Maar lieverd wat genieten we hier van jullie verhalen.
    Ongelofelijk veel bewondering hebben Ben en ik voor je. Nu wat rust nemen en voor beiden een knuffel vanuit ons koude Nederlandje.


  • 30 Januari 2012 - 12:28

    Rob Bakker:

    Hoi Lony en Emilie,
    Wat een heerlijke ironie in je laatste stukje.
    Jullie persen er ook alles uit in zo'n korte tijd!!
    Maar goed om nu bij te komen op een heerlijk bounty strandje op een van de vele eilandjes. Of ga je daar ook nog duiken; "speedboatracen; biggamevissen of met een parachute achter een boot de zee op?
    Hoe ouder hoe gekker
    Maar alle gekheid op een stokje volgens mij genieten jullie heel erg van al die uitdagingen.
    (ik zoek nog een gids voor mijn trektocht in de Andes! Interesse ??)

    Groeten Rob

  • 30 Januari 2012 - 12:37

    Marieke:

    Dus nu ga je genieten van de prachtige witte stranden . Heerlijk uitrusten van alle in spaningen. Veel plezier en geniet ze.

  • 30 Januari 2012 - 18:25

    Truus:

    Hoi Lony en Emily,

    Afgelopen weekend heb ik het verloop van jullie reis voor het eerst kunnen lezen.
    Geweldig dat jullie zoveel ondernemen. Ik had van jou dan ook niets anders verwacht.
    Ik heb met veel plezier alles gelezen. Ik vind het nog steeds zo bijzonder dat jullie dat met z'n tweeën doen.
    Wat maken jullie veel mee zeg!
    Ik ben nu al benieuwd naar alle foto's.
    Nog een hele fijne tijd samen!

  • 30 Januari 2012 - 19:03

    Marion:

    Nou loontje en emilie
    hier is de winter begonnen het sneeuwde zelfs vandaag en het is koud de komende dagen blijft het vriezen etc. dus genieten jullie daar maar lekker van het zonnetje en ga lekker uit rusten van alle bijzondere belevenissen.
    Het is werkelijk elke dag een feestje om jullie verslag te lezen!
    Liefs van marion

  • 30 Januari 2012 - 22:19

    Addy:

    He Lony wat leuk allemaal ik ben stik jaloers. en snap ook wel dat je soms dood moe wordt van alle indrukken groetjes en geniet samen met je dochter

  • 31 Januari 2012 - 08:24

    Jeanne:

    Volgens mij zijn jullie toe aan een luie lummeldag!
    Knuffel voor allebei! en hou je haaks!

  • 31 Januari 2012 - 20:57

    Jet:

    Hoi Lony en Emilie, Wat maken jullie ontzettend veel mee wat een indrukken allemaal .Lony weesok eens een keer moe dat mag gerust na al die drukte .Ben ook benieuwd naar je thaise soep . Lony weet je je vluchenr. zet het even op de mail .
    Veel lieve groeten van ons ,geniet nog van alles ps, op de fotoos zie je er nog heel ontspannen uit hoor Lony

  • 01 Februari 2012 - 15:37

    Gerda:

    Hoi Lony en Emilie.
    Onze Tomas herkent zowat alles waar jullie geweest zijn.Ook Willem is daar ooit geweest. Nu ik nog, want dat lijkt me wel heel geweldig allemaal. Geniet nog ruim een weekje van alles daar om je heen en natuurlijk van elkaar. Je gaat toch zeker ook wel wat luieren, anders ben je straks niet goed opgeladen om aan carnaval te beginnen. heel veel groetjes van Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand!!!!!!!!!!!

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2012

Terugreis

08 Februari 2012

Kho Phi Phi Bangkok

07 Februari 2012

Terugreis plus vluchtnummer

06 Februari 2012

bericht,

05 Februari 2012

5feb 2012
Lony

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 37865

Voorgaande reizen:

12 Februari 2023 - 10 Maart 2022

Portugal

16 November 2012 - 23 December 2012

Nepal!!!!!!!!!!!

14 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Thailand!!!!!!!!!!!

Landen bezocht: