Kho Phi Phi Bangkok - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Lony Steijn - WaarBenJij.nu Kho Phi Phi Bangkok - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Lony Steijn - WaarBenJij.nu

Kho Phi Phi Bangkok

Door: lony

Blijf op de hoogte en volg Lony

08 Februari 2012 | Thailand, Krabi

lieve allemaal,
We zijn weer goed en wel in Bangkok aangeland. Het was een vermoeiende reis.
We vertrokken gisteren om 14.00 u met de boot naar Krabi. Dat was heerlijk 1,5 u varen en lekker op het dek in het zonnetje.
Toen we daar aankwamen moesten we in een soort vrachtwagen helemaal volgeladen naar de bus, die ons naar surutani zou brengen.
Er was een hele groep de meesten kregen een rode stikker en wij met nog een paar meisjes n gele. Wij moesten naar het station. Na ong 3 uur stopt de bus en wordt er geroepen Bangggkkkok. Alle tassen worden eruit gegooid. Ja wij moeten naar het station?? Ja er komt zo een taxie! Toen met de taxie naar het station. Ik ben blij dat ik daar heel aangekomen ben. 80 km door de stad wat een kamikazie piloot zeg.N half uur moesten we nog rijden.Toen op het station aangekomen en de trein geboekt.
Het was een heel vies stationnnetje de kakkerlakken liepen over het perron.
De instap was beter dan de vorige slaaptrein maar dat was dan ook alles. Vorige keer hadden we allemaal apparte coupetjes. Deze keer was het 1 grote wagon met allemaal stapelbedden. met 40 man lagen we in 1 wagon. Wij zaten nog wat te kletsen en zeiden tegen elkaar. Gelukkig zitten we in de trein . Je zult toch met zo'n mini busje naar bangkok moeten met zo'n idioot.
Wij blij. We gingen proberen te slapen maar het was een dieseltrein en die maakte zoveel herrie. En in t begin stopte hij om de 5 min. Op een gegeven moment hebben we 1,5 stil gestaan en die trein bleef maar ronken maar al die vieze diesellucht kwam naar binnen. nou dat 12 uur lang. We waren er misselijk van en hadden hoofdpijn. Dus van slapen is niet zoveel gekomen.
vanmiddag zijn we nog naar het paleis geweest want dat hadden we nog niet gezien. Het was prachtig. Jullie kunnen het je waarschijnlijk niet voorstellen maar het was zo heet, het was om af te pikken. Uiteindelijk zijn we na een uur weggevlucht.
Net heb ik als laatste nog maar even met m'n voeten in een vissebak gezeten want dat had ik nog niet gedaan. en vanavond gaan we als afsluiting naar Khosan road.
Dit is het laatste morgen vertrek ik en als ik in het goede vliegtuig stap ben ik vrijdag weer thuis.
Ik had eigenlijk nog een stukje over de thaien en thailand willen schrijven maar dat doe ik thuis wel. Veel warme groetjes en tot gauw. lony.

• 08 Februari 2012 - 12:27

Wim V V:

Weer een enerverend verhaal zeg, anders is het ook geen avontuur he. Ik ruik hier zelfs de lucht van de dieseltrein waar jullie in reisde zoals je beschrijft.
    Dat verhaal van die Thaien en Thailand houden we nog tegoed of kom je natuurlijk bij ons thuis verslag van doen.
    Een hele goeie reis toegewenst en dat je weer vaste voet zet op nerderlands grondgebied en dan over een weekje mag je lekker naar Carnaval!!!

• 08 Februari 2012 - 14:50

Tineke:

Hoi Lony,
    Tjonge zeg, wat zal jij straks eenmaal thuis veel te verwerken hebben.
    Dat kan je bijna allemaal niet bevatten omdat het zich in zo'n sneltreinvaart afspeelt. Wat hebben wij een bewondering voor jou. Geniet vanavond nog heerlijk met je dochter en een goede thuisvlucht toegewenst. veel liefs van ons, Ben en Tineke Toi Toi

• 08 Februari 2012 - 18:42

Marjolein:

Pffff wat hebben jullie een strak schema zeg! Ik denk niet dat jij uitgerust terugkomt van deze vakantie... Nog leuk geshopt op Koa San Road?
    Alvast goede terugreis en tot ziens!!