Onze Jungeltocht. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lony Steijn - WaarBenJij.nu Onze Jungeltocht. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lony Steijn - WaarBenJij.nu

Onze Jungeltocht.

Door: Lony

Blijf op de hoogte en volg Lony

29 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Woensdagmorgen werden we opgehaald. Er werden veel mensen opgehaald voor een trekking.
Er kwam een pick-up aan rijden met allemaal jonge mensen.Ik dacht dat is een groep die echt op survivalle gaat. OH Jee, het was onze groep voor de drie daagse trekking.
Er zaten al 10 mensen in, dus wij moesten achter op het bankje bij de chauffeur. Ik zag ze al kijken en lachen. Ik riep zo door het raam , "Zijn er nog meer oudejes"?Neeee, ze moesten lachen maar alle duimen gingen omhoog. "goed hoor dat je meegaat"!!!
WE moesten daarna nog een amerikaanse ophalen. Een van de gidsen kwam bij ons zitten. En meteen waren we volop aan het kletsen en grappen aan het maken.
Hij vertelde emilie dat we spinnen en ratten zouden eten. En hij had ze zo op de kast.
Emilie vroeg of hij vaak zeze tochten deed? En hij zei nee! Waarop zij zei, 1 maal per jaar dan net als ik. daar moest hij zo ontzettend om lachen!! Vanaf dat moment was hij helemaal van haar gecharmeerd en moest steeds om haar lachen. En riep steeds emilieeee!!Dus ze hoefde zich aan niemand meer voor te stellen.
Als eerste gingen we rijden op olifanten. Tja wat zal ik daar van zeggen. Het zijn prachtige beesten maar eigenlijk moeten ze vrij in de natuur lopen en geen toeristen op hun rug dragen. Wij zaten op een olifant die een kleintje van 3 jr bij zich dad. Er worden op verschillende plaatsen bananen voor de olifanten verkocht.Continu komt die slurf naar achteren voor bananen.
Ik vraag me af of dit zielig is voor die beesten? Maar die arme banenboeren kunnen ook wel wat extra inkomen gebruiken.En paarden trainen we toch ook??
Maar voor mij hoeft dat olifantrijden niet meer.
Op een gegeven moment vroeg onze rijder of Emilie op zijn plaats wilde zitten. Ja , dat wilde ze wel.
Op het laatst moesten we nog een stukje door de rivier. Eem kon niets meer vasthouden, dus ik had alles. Toen we uitgestapt waren zei Emilie, "mam waar is het tasje"? Het was weg!!!. Ik snapte er niets van.Al het geld wat we bij ons hadden plus het sleuteltje van de kluis waar de paspoorten inzaten zat daarin.Dus wij lichtelijk in paniek, zeiden dat tegen onze rijder.En wij maar kijken en zoeken. Opeens zag Emilie dat die kleine olifant het in z'n bek had. Onze berijder wist het terug te bemachtigen. Het was helemaal doorweekt en het telefoonkabeltje en het geld wat er in zat was kapot gebeten. Maar ons sleutelteje hadden we in ieder geval gelukkig terug!!!
In onze groep zaten een stel uit spanje, uit ijsland, uit engeland, nederland een amerikaanse en wij met z'n 2en. En twee gidsen.
Als eerst emoesten we twee uur naar een watyerval lopen. Het was warm en we moesten door allemaal hele kleine smalle paadjes. Hink stap sprong over stenen. Paaltjes over het water. Maar wat vooral vermoeiend was was dat het alleen maar klimmen was. N hoge tempratuur en een rugzak op je rug.
Maar onze gids was zo gezellig. Hij liep voorop te zingen. Stopte overal waar hij iets zag om er over te vertellen van bloemen,planten vruchten, spinnen etc. Hij liet ons zien hoe ze van banentakken vanalles maaktenOmdat het behoorlijk zwaar was vroeg eem af en toe aan mij,
"mam gaat het"? Hij nam het over en zei ook steeds," Mam gaat het"?
Na 2 uur lopen even zwemmen bij een waterval en daarna weer 1,5 uur klimmen en alleen maar smalle paadjes.We hadden allemaal een stok gekregen voor ons evenwicht en dat was wel nodig.Rond 5 uur waren we op de plaats van bestemming, helemaal in the middle of nowhere!!!!
Twee hutjes op palen. Een waar wij met z'n 13en konden slapen en een waar gekookt werd en de gidsen sliepen.
Het was een hutje van hout en bamboe en t dak was van bananenbladeren.
Toen de zon weg ging werd het behoorlijk koud.
heel de avond zaten we gezellig bij het vuur te kletsen.
Onze gidsen verzonnen allerlei magic trukjes met stokjes.
Op een gegeven moment waren ze weg en kwamen ze terug met kevers, krabben en kikkers en die gingen ze koken. En weet je dat dat heerlijk is!!! Niet te geloven he?? En ondertussen verwondeden wij bij ons vuutje over die prachtige sterrenhemel!!
Maar dan gaan slapen!!! Op een heel dun matje op een houten vloer.
Met een stuk verder weg n houten hutje met een voetstap w.c en alles pikkedonker. het was een nacht van veel kou en pijn lijden. Want het was werkelijk net of dat je op de planken lag. je wil niet weten wat ik allemaal aan had. gelukkig had ik een trui met een cappuchon.het was s'nscht 8 graden.
na de eerste dag bleven we nog met z'n achten over.s'morgens als de zon er weer was was het zo weer lekker.De tweede dag was het weer klimmen en dalen en kwamen we ook nog door een dorpje. Onze dagtocht was weer fantasties.Met vele slingerpaadjes nu ook door oude rijstvelden.Op het laatst kwamen we bij een rivier en stond er al iemand op ons te wachten om ons over de rivier te helpen.Er zat veel stroming in. Hij had maar een erg penibele constructie gemaakt waar we overheen moesten.
We Moesten eerst op een houten stronk, toen op een paar punten van keieen en toen over een houten plankje. Hij gaf me een hand maar ik gleed zo van die kei af in het water. M'n stok vloog meteen met de stroom mee. Hij had mij aan 1 hand vast en met de andere hand kon ik me aan een steen vast klemmen.Daar lag ik dan in het water!!Gelukkig had ik me geen pijn gedaan. Ze schrokken zich natuurlijk een hoedje.Ik moest zo lachen omdat ik met geen mogelijkheid meer overeind kon komen. Gelukkig waren er een stel sterke mannen die me uit het water konden hijsen.
Onze gids zei wel dat hij was geschrokken maar toen hij zag dat ik er zelf om moest lachen vond hij het wel grappig.
Alleen was ik kleddernat. Maar we waren bij onze eindbestemming. Weer 2 hutjes bij een mooie rivier.
natuurlijk s'avonds weer een lekker kampvuurtje, waar ik m'n schoenen probeerde te drogen want de volgende dag moesten we weer verder.Alleen het ging iets te hard bij t vuurtje. M'n rubbere zolen begonnen te bubbelen. Zeen aan het smelten. de schade is beperkt gebleven anders had ik zonder schoenen gezeten.
S'avonds liet ons gids weer iets zien. Ik dacht oh dat zijn misschien muziek instrumenten. nee het waren vallen voor muizen en ratten.
Hij ging weer op pad. En ja hoor na een tijd was er een muis in de val!! Die werd dus op n spies gedaan en geroosterd. je snapt er waren er een paar die zowat gillend wegliepen. Uiteindelijk hebben we allemaal muis geproefd en was het nog lekker ook!!!
Het was weer een gezellig avonje we hadden allemaal iets beter geslapen maar het blijft pijnlijk op zo'n matje.De laatste dag moesten we het eerste gedeelte weer trekken. We liepen er door allemaal oude rijstvelden. Met hele smalle randjes. daar waren onze fietspaadjes niets bij. maar het was zooo Moooi.Op hat laast liepen we door zo'n lastig stijl stuk. Onze gids stond dan te wachten en zei,"kom mam" en dan kon ik op hem leunen. Ik had n.l helemaal geen profiel onder m'n zolen en dat was zo glad.Na onze tocht gingen we nog bamboe raften. op een vlot een uur lang met de stroom mee over de rivier.Geweldig!!!!
Onze tocht was een geweldig avontuur!!!
Wordt vervolgd

  • 28 Januari 2012 - 18:22

    Wim V V:

    Wat een spannend avontuur en voor jullie meer dan een avontuur. Dus thuis kun je ook muizen, kevers en kikkers gaan eten dan al dat vlees hier dat met antibiotica en hormonen behandeld is. En wat heldhaftig ben je Lony.
    Dank voor je uitgebreide verslag en gaaan jullie het nu wat rustiger aan doen??
    Hier gaat t nu een weekje vriezen zijn de voorspellingen. Veel groeten.

  • 28 Januari 2012 - 18:36

    Marieke:

    Geweldig verhaal Lony. Wel heel huids terug komen hé. We misten je verhaaltjes al maar je bent weer in de bewoonde wereld.Groetjes en geniet ervan

  • 28 Januari 2012 - 19:10

    Tineke Jansen:

    Hoi lieverds,

    Was was ik blij dat ik weer wat van jullie hoorde. Zomaar de jungle in. Ik zit nog met mijn hoofd te schudden en ach en wee te roepen
    Lony, je verbaasd me, dat je reislustig, nieuwsgierig en niet bang bent weet ik, maar zoveel moed....
    Ik heb bewondering voor jullie.
    Ben ook wel zo vermoed ik maar die is nu in Oostenrijk met zijn boys.
    Komt morgen weer thuis hoor.
    Nu even uitrusten lijkt mij en een paar nieuwe schoenen kopen. Geniet, een pakkerd en we horen van jou. groetjes aan Emilieeeeee.




  • 28 Januari 2012 - 21:51

    Jeannette:

    Oh Lony wat een avontuur, ik heb tijdens het lezen diverse keren mijn handen voor mijn mond geslagen met ooooh jeee, maar ook gelachen! Goed dat je niet alles van te voren weet. Maar goed te vernemen dat je dit jungle-avontuur goed hebt afgerond. Wat zullen jullie straks nog vaak lol hebben bij het ophalen van herinneringen aan deze tochten. Veelplezier verder en eh geniet van het zonnetje, hier lijkt veel vorst op komst. Groetjes.

  • 29 Januari 2012 - 08:25

    Jeanne:

    Wat een verhaal!! Stoer van je hoor, dat je dat durft, je kan moeilijk stoppen als je halverwege bent. Maar wel belevenissen waar je weer op kan teren, al zal het leventje wel erg saai zijn als je weer terug bent! Zet hem op en geniet, maar kom wel zonder kleerscheuren terug, want we kunnen je niet missen!
    Liefs Jeanne
    We zijn gisteren naar Zeeland geweest voor de begrafenis van Oom Martien en verder met Ma alles prima!

  • 29 Januari 2012 - 13:00

    Elly De Vaan:

    He Lony en Emely,
    Helemaal super die jungle-tocht.
    'n Geweldige belevenis
    Geniet ervan en tot ziens
    Groetjes Elly

  • 29 Januari 2012 - 15:30

    Marion:

    o loontje,loontje in heb me kapot gelachen om jou verslag ik zei dat is ons loontje ten voete uit.hahahaha
    He loon het is maar goed dat jij zo'n goede conditie hebt andars had je wel een probleem gehad.nou meiden geniet maar lekker verder.
    Ciao marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand!!!!!!!!!!!

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2012

Terugreis

08 Februari 2012

Kho Phi Phi Bangkok

07 Februari 2012

Terugreis plus vluchtnummer

06 Februari 2012

bericht,

05 Februari 2012

5feb 2012
Lony

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 37875

Voorgaande reizen:

12 Februari 2023 - 10 Maart 2022

Portugal

16 November 2012 - 23 December 2012

Nepal!!!!!!!!!!!

14 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Thailand!!!!!!!!!!!

Landen bezocht: