Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lony Steijn - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lony Steijn - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Lony

Blijf op de hoogte en volg Lony

23 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Ja eindelijk waren we dan in Ayutthaya aangekomen. Wat ik nog vergeten te vertellen was is dat daar in de omgeving veel rijstvelden zijn.
Sorry voor de vele tikfouten die ik steeds maak maar ik heb geen tijd om het steeds terug te lezen.
Via een stel fransen kwamen we bij ons guesthouse.
Deze keer geen prachtig uitzicht. Maar na die dag een paar keer het kookpunt te hebben bereikt was een koele kamer en een goed bed net wat we nodig hadden!!!!
Gisteren zijn we eerst een beetje bijgekomen. En ik zei tegen emilie," ik heb echt geen zin om m'n haren te wassen en te fonen". Zullen we het maar laten doen. Dus wij naar de kapper. Eerst kwamen we volgens mij bij een herenkapper want er zaten allemaal mannen. Naar ja als je niet kunt lezen wat het is!!! Ze wilden het wel doen maar het was een vies zaakje. De haren lagen overal zelfs buiten op de stoep.Dus maar verder gegaan en daarnaast was een betere kapperszaak en daar zaten vrouwen. Dus prijs afgesproken. 1.50 ik denk dan laat ik het toch lekker hier doen. Het was wel een oud zaakje. het zag eruit zoals bij ons vogens mij in de jaren 50. Ik moest op een bad gaan liggen om m'n haren te laten wassen. Emilie zag het ook wel zitten en liet krullen zetten Dat werd hartstikke leuk.Kijk maar op facebook. Dus we hadden wel weer even ons relax moment.
We hadden het idee om weer fietsen te huren en al die oudheden te bezoeken maar het was zo verschrikkelijk heet dat dat gewoon niet te doen was. Toen hebben we maar weer een tukkertje genomen die ons overal naar toe bracht.
Ayutthaya is de oude hoofdstad van Thailand er zijn heel veel oude overblijfselen.Maar het heeft hier in december heel erg onder water gestaan.
Deze hoofdstad lag in het gedeelte Siam. Toen kwam er bij mij ineens een oud liedje naar boven. De koning van Siam die had het zo Koud.........Die heeft toen.. een huis voor z'n katje gebouwd???? IK weet het niet meer weten jullie het??? Maar waarom had hij het zo koud het is hier n.l bloedje heet.
De oudheden hier zijn prachtig jullie zien ze allemaal nog wel op de foto.

Gisterenavond hebben we om 21.00 de nachttrein naar Chang Mai genomen. Deze hadden we in Bangkok al geboekt.
Gepakt en gezakt stonden we dus weer op het station.
De trein had 20 min vertraging.
Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig haha. Maar wij hoorden Chang Mai en deden onze bepakking weer om. Maar ja zo stonden we daar weer een tijd. Oh ja misschien heeft hij wel gezegd dat het nog een half uur duurt.
Eindelijk kwan de trein. Het instappen viel niet mee. Want ons gedeelte kwam voorbij het station. Dus een hele hoge instap zowat op taille hoogte. O je daar ga ik echt niet inkomen met mijn bepakking!!! Snel alles afgegooid en op handen en voeten kwam ik in de trein.De trein zag er goed uit. Allemaal coupeetjes zoals vroeger met 2 banken tegenover elkaar en daar dan bovenop nog een bed. Bij het onderste bed waren de gordijntjes al gesloten en hoorden we al snurken.Toen moesten wij onze bepakking nog bovenin zien te krijgen.Dat viel niet mee daar hadden we eigenlijk te weinig spieballen voor.
Het is prima reizen met de nachttrein. Een schoon bed en je krijgt ook nog een deken.alleen heb ik niet goed geslapen ik kon m'n hoofd gewoon niet stil zetten. Ik begrijp er niets van bij de Yoga lig ik meestal el binnen 5 min te slapen.Iedere keer komen er weer liedjes naar boven en dat was vannacht dus kdeng kdeng " kilometers spoor schieten onder mij door"!!! WE kwamen uiteindelijk vanmorgen om 11.45 pas aan.
Om 10 uur kwamen ze onze bedden afhalen. En toen zaten we daar met die thaise man en vrouw die onder ons hadden geslapen. HIj werkte in Los Angels. Dus sprak goed engels en we hadden een leuk gesprek met hun
OP het station zijn we gaan informeren naar een hotel. We hebben een deal gemaakt voor 6 dagen met een driedaagse trekking in de jungle. Die start morgen.
Dus de komende dagen horen jullie niets denk ik want volgens mij hebben ze in de jungle geen internet. We zitten bij guesthouse. SK House.
Ik ga nu stoppen.
Bedankt weer voor jullie reacties. Elly. Jeanet en Wim proficiat met jullie verjaardagen en tot horens.
Liefs Lony

  • 24 Januari 2012 - 10:41

    Wim V V:

    Wat een avonturen. Rust houden is er niet bij in jullie programma of ...
    Veel succes met de jungletrekking en pas op voor slangen. We horen het wel weer hoe dat allemaal ging.

  • 24 Januari 2012 - 10:51

    Wim V V:

    Heb effe dat SK guesthouse gegoogeld, ziet er mooi uit / sfeervol.
    Jullie daar lekker in de hitte, hier heeft t vannacht wat gevroren.

  • 24 Januari 2012 - 12:07

    Tineke Jansen:

    Hoi Lony en Emilie,

    Ik vind het niet gek dat je gedachtenstroom blijft aanhouden Lony.
    Wat beleven jullie samen veel!!!!
    Veel plezier de komende dagen. Houdt elkaar maar goed vast en vooral niet op blote voeten lopen lijkt mij.
    Dank voor de dagelijkse mail.

    Veel liefs van ons.
    Tineke en Ben.

  • 24 Januari 2012 - 13:39

    Marjolein:

    Leuk, jungle trekking bij Chang Mai! Bij ons was het wel flink wandelen (omhoog en omlaag!), bamboe-raften, olifant rijden en slapen in hutjes!
    Doe voorzichtig en have fun!

  • 24 Januari 2012 - 15:17

    Marieke:

    Ik heb altijd gedacht dat de koning van siam zijn hoofd in de kachel had gedouwd maar dat klinkt wel heel dialect.
    We volgen jullie nog steeds met veel plezier. ik zal zo het kapsel van emilie even bekijken.
    Hopelijk wel zonder back-pack in de jungle. Ik zie al uit naar het volgende verslag. Succesverder.groetjes

  • 24 Januari 2012 - 18:45

    Jeannette:

    Dank je, we zullen proosten op nog vele mooie momenten voor jullie daar. Het is af en toe wel lachen met die verhalen van jullie!! Groetjes.

  • 25 Januari 2012 - 22:37

    Hanneke:

    Zie het helemaal voor me Lony, hoe jij in die trein klimt en in je bedje boven. Echt lachen.[sorry] Het was gisteren weer stil bij de meditatie op de yoga. Geen Lony, geen gesnurk dus. Voelt toch wel als een gemis!
    Het ga jullie goed, liefs,
    Hanneke

  • 26 Januari 2012 - 17:18

    Johan:

    hoi lony, ben nu 5 dagen in Rio zelfde temperatuur als in thailand.Volgens mij heb je nog weinig heimwee.Hier zijn gisteren 3 gebouwen ingestort in het centrum iedereen is bezig met deze tragedie.Verder alles goed groeten van Ana en Felipe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand!!!!!!!!!!!

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2012

Terugreis

08 Februari 2012

Kho Phi Phi Bangkok

07 Februari 2012

Terugreis plus vluchtnummer

06 Februari 2012

bericht,

05 Februari 2012

5feb 2012
Lony

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 37877

Voorgaande reizen:

12 Februari 2023 - 10 Maart 2022

Portugal

16 November 2012 - 23 December 2012

Nepal!!!!!!!!!!!

14 Januari 2012 - 10 Februari 2012

Thailand!!!!!!!!!!!

Landen bezocht: